Oleje Total patří ke světové špičce
Rozhoduje výkonnostní třída
S motorovými oleji je to jako s autožárovkami. Pokud sáhnete po nějakém podezřele levném oleji z pochybného zdroje, který nedeklaruje výkonnostní specifikaci, můžete způsobit vážnou závadu na motoru, která se ve finále významně prodraží. Vsaďte raději na osvědčené značky výrobců, co se zabývají vývojem a výrobou na profesionální úrovni, která je konkurenceschopná na běžném trhu. Každý producent, který usiluje o přidělení certifikátu svým výrobkům, je povinen splnit jejich výkonnostní třídy, a ty jsou pochopitelně detailně normalizovány. Musí odpovídat označení podle specifikace ACEA, která rozhoduje o tom, zda jsou vhodné pro motory benzínové nebo naftové. Na našem trhu se nejvíce prodávají oleje s označením ACEA A3/B3.
Třída viskozity – určuje, jak se bude mazivo chovat v motoru s ohledem na extrémní teplotní podmínky v zimě a v létě. V České republice se nejvíce prodává olej s označením 10W-40. Číslice 10 u symbolu W (winter) znamená schopnost oleje Total mazat motor při nízkých teplotách (v tomto případě do 30 stupňů pod nulou). A číslo 40 značí dostatečnou viskozitu i při letních vedrech, tedy i při teplotách vysoko nad 30 stupňů Celsia.
Životnost je omezena nejen ujetými kilometry
Mezi některými řidiči panuje názor, že s malým kilometrovým nájezdem není nutné řešit příliš mnoho věcí ohledně provozu vozidla, zvláště pokud je garážované. To je pravda jen zčásti, nedochází sice k opotřebování některých pohyblivých dílů, podvozek není tolik vystaven zimnímu posypu atd., ovšem kromě problémů s alternátorem také klesá životnost provozních kapalin – brzdové, chladicí a mazací. Zub času zkrátka působí i na motorové oleje, způsobuje jejich oxidaci a degradaci i v motoru, který např. celý rok vůbec neběžel. Dodržujte tedy pravidelné intervaly výměn provozních kapalin, uvedené v příručce vašeho vozu, i když ujedete v průběhu roku jen několik stovek nebo tisíc kilometrů.