Viagra už není předraženým nedostatkovým zbožím
Cenová politika je u léků vždy ožehavou otázkou. Nejinak tomu bylo i v případě viagry. Její cena zaznamenala v minulých deseti letech výrazný vývoj.
Polovina mužů trpí
Krátce poté, co byla v roce 1998 viagra uvedena na trh, stala se maximálně výdělečným produktem pro jejího výrobce, tedy britskou farmaceutickou firmu Pfizer. Mužů, kteří mají problémy s erekcí, je totiž ohromná spousta. Některé medicínské statistiky hovoří o tom, že se s ní nějakým způsobem setkává polovina mužů po celé naší planetě. Proto novinka zákonitě rychle vzbudila ohromný zájem a výrobci vytvářela mimořádné zisky. Silnější pohlaví se díky novému léku odhodlalo své léta tutlané intimní problémy konečně účinně řešit.
Roste poptávka i cena
Ovšem když roste poptávka po zboží, roste pochopitelně také jeho cena, to základní pravidlo tržní ekonomiky. Je samozřejmé, že cena viagry v tomto ohledu nepředstavuje žádnou výjimku. Platí pro ni úplně stejné zásady jako pro jiné zboží na trhu. Proto začala cena oblíbeného léku také významně stoupat. Když k tomu připočtete skutečnost, že na lék nepřispívá zdravotní pojišťovna a je na předpis, určitě už uhádnete, že se slavná modrá pilulka přesunula do škatulky nedostatkového a velmi drahého zboží. Mnoho mužů po ní toužilo, ale nemohlo si ji dovolit.
Chytili za pačesy šanci na zisk
Přelomovou událostí se stalo až ukončení platnosti patentu na viagru pro firmu Pfizer v roce 2013. Hozenou rukavici v podobě šanci na zisk zvedlo hned několik firem a na trh poslalo preparáty podobného složení jako viagra, ovšem v mnohem nižších cenových kategoriích. Dá rozum, že úspěch na sebe nenechal dlouho čekat. Díky nim se spektrum a počet uživatelů viagry výrazně zvýšil. Lék už ztratil punc nedostupného klenotu, protože ho bylo a samozřejmě stále je možné snadno objednat na internetu, aniž by vás to finančně zruinovalo.